Comment Barclays est devenu agile en production de contenu

Comment Barclays est devenu agile en production de contenu

Quand on voit le temps passé à créer et à valider des contenus, ce qu’a fait Barclays est vraiment incroyable. Et ils ont mis le doigt sur ce que l’on répète tous les jours à nos clients : « Passez en mode rédaction et oubliez vos anciennes habitudes marketing ». Pour être à la fois agile et produire le nombre de contenus nécessaires pour exister aujourd’hui, il faut monter de vraies équipes de rédaction et réfléchir comme un vrai journal, avec les mêmes process et la data en plus.

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Eighteen months ago, Barclays UK decided it was time for a change.

In the past, the company took an average of six weeks to ideate, produce, and release a piece of content. It was a torturously slow process, especially in a digital arena that values speed. Today, it has cut its creative process down to a mere 72 hours. It was, no pun intended, an amazing turnaround.

So how did the massive financial institution do it?

In a highly regulated industry like finance, the creative process—including approval—can often lead to suffocating bottlenecks that ruin the effectiveness of content marketing. Barclays decided that the only way to fix the issues plaguing its content operation was to completely rehaul the way its digital team functioned. So the company changed from having a marketing team to having a newsroom.

Barclays UK now has an editorial board that meets every Tuesday morning. No longer do people work on a lengthy campaign basis, signing off multiple times before content goes live. Now, it’s a day-to-day operation. Meetings that actually work

Each Barclays editorial meeting has a clear objective: The 12-person team debates three to five story ideas before agreeing to produce at least one piece of content by […]

Digital vétéran, Romain Achard baigne dans le digital depuis 1994. On lui doit les premiers cd-rom culturels, la première agence de web marketing puis de buzz marketing. Plus récemment, il accompagne Demotivateur dans sa croissance et participe à la révolution du social et du content marketing.

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