La règle des 4 du content marketing

La règle des 4 du content marketing

Lorsque l’on doit produire du contenu et l’optimiser pour les réseaux sociaux, on se pose souvent quelques questions. Voici 4 principes à retenir qui vous sauveront la vie :

  1. Spliter
  2. Ré-écrire
  3. Couper
  4. Redesigner

Cliquez-ici pour lire l’article en intégralité…

Home : Marketing : The 4 ‘Rs’ Of Content Marketing For Social Media Having trouble scaling your content when it comes to marketing on social media? A new report by Marketo has outlined the four principles (or ‘Rs’) you should follow in order to create the content you need while maximising the value of your team and saving money.

The report, titled The Definitive Guide to Social Media Marketing , notes that like many other aspects of marketing, social media marketing requires content to fuel many of the conversations and interactions that brands want to have, and you may need to get creative in how you resource your team and create that content.

Brian Fanzo, founder and CEO of iSocial Fanz LLC, provides the perfect example.

“When you create a great video or blog that resonates with your audience, too often marketers stop there,” he explains.“For example, if you have a great […]

Digital vétéran, Romain Achard baigne dans le digital depuis 1994. On lui doit les premiers cd-rom culturels, la première agence de web marketing puis de buzz marketing. Plus récemment, il accompagne Demotivateur dans sa croissance et participe à la révolution du social et du content marketing.

Leave a Comment

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *