Les 7 tendances du Content Marketing pour 2017

Les 7 tendances du Content Marketing pour 2017

C’est la fin d’année, l’heure est au bilan et à la prédiction de ce qui sera hot en 2017. Vu la diversité des usages et des plateformes, je crois fort dans le split des contenus en fonctions des moments et des différents types d’usage, la création on the fly pour réduire les coûts et bien sûr et toujours le test / le test / le test. Bref place au bon sens.

Cliquez-ici pour lire l’article en intégralité sur Convince and Convert…

Being great at content marketing was harder to do in 2016 than ever before. That’s because there’s more content in more places, with more topics and more faces.

And that trend isn’t going to stop in 2017—it’s only going to multiply. The key is going to be understanding how to take a more nuanced, informed approach, so your content works smarter and harder.

I asked my consulting team at Convince & Convert to create this guide to the content marketing trends that matter, based on our content marketing strategy work for some of the world’s most interesting brands . The result is this comprehensive, timely, and sometimes controversial guide. View or download below via Slideshare, and I’ve summarized the key points for you here as well.

What did we miss? What content marketing trends do you think are critical in 2017? Let us know in the comments.

Digital vétéran, Romain Achard baigne dans le digital depuis 1994. On lui doit les premiers cd-rom culturels, la première agence de web marketing puis de buzz marketing. Plus récemment, il accompagne Demotivateur dans sa croissance et participe à la révolution du social et du content marketing.

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