Pourquoi le marketing se fait manger par le content marketing

Pourquoi le marketing se fait manger par le content marketing

Article intéressant rappelant des vérités qui sont toujours bonnes à dire :

  • Le contenu permet de contourner le phénomène adblock
  • Le contenu génère beaucoup plus de temps passé, d’engagement et de leads
  • Une stratégie de contenu revient moins cher qu’une stratégie publicitaire

Il est amusant aussi de voir que pour une fois le B2C est vraiment en retard par rapport au B2B.

Cliquez-ici pour lire l’article en intégralité…

You’ve probably heard that content marketing is the wave of the future.

But do you know why?

While it’s true that content marketing is massively effective for nearly every company and industry on the globe, many marketers don’t understand why.

Let’s shine a light on this puzzling (yet fascinating) state of affairs, with 10 statistics that will prove beyond the shadow of a doubt that content marketing is today’s marketing. 1. 200 million people now use ad blockers

Paid advertisements were all the rage in online marketing. Today, however, consumers are increasingly savvy about opting out of the advertising they would rather not see. In August 2015, approximately 200 million people worldwide had installed ad-blocking software.

While it is great news for consumers, it’s terrible news for marketers who rely heavily on paid advertisements to spread their brand’s message .Luckily, there’s a way to continue marketing efforts without being blocked by the people you’re trying to reach. The secret is content.In addition to being impervious to ad-blocking software , good content is something consumers want to interact with, which makes it more effective and welcome on a foundational level. 2. Content marketing leaders experience 7.8 times more site traffic than non-leaders While […]

Digital vétéran, Romain Achard baigne dans le digital depuis 1994. On lui doit les premiers cd-rom culturels, la première agence de web marketing puis de buzz marketing. Plus récemment, il accompagne Demotivateur dans sa croissance et participe à la révolution du social et du content marketing.

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